Roliga hundspel på nätet

Har man ingen egen hund kan man alltid äga en på låtsas. Hundspel kallas ofta för tjejspel men det stämmer inte riktigt. Spel som övar koordination och språk är bra för alla, både killar som tjejer, barn som vuxna.

Det finns hundspel på nätet som är riktigt roliga och det känns nästan ibland som att ha en egen hund på riktigt. Spel där du låtsas att du tar hand om en valp, leker med den, skämmer bort den och försöker fostra den finns bland annat på Megaspel. Spelen är gratis och fungerar att spela på PC.

Diamond dogs

Ett hundspel som finns hos spelföretaget Betsafe är Diamond Dogs. Det är en enarmad bandit man spelar på och det gäller att få så många fina hundar i rad för att vinna. Man kan spela gratis om man vill men då vinner man inte heller något. Sätter man in pengar att spela för kommer man att erbjudas en förstagångsbonus som gör att man får mer att spela för än man har satt in.

Min gulliga hund

Spelet Min gulliga hund finns på Mi9games och i det här spelet tar man hand om en hund från att den är en liten valp. Då måste man mata den, leka med den, bada den och ta hand om den på bästa sätt. På nästa nivå är hunden fullvuxen och det är dags att träna hunden så att den lära sig nya saker. Det finns en tredje nivå där hunden är äldre, det går fortfarande att leka med den men den är inte lika sprallig som när den var valp.

Måla min hund

Ett spel för mindre barn är Måla min hund. Det går ut på att man ska färglägga en hund som visas på skärmen. Ett lätt spel som övar koordination och kreativitet. Spelet finns på Coolaspel och är gratis att spela.

This entry was posted in Hundar.